closexΕπικοινωνία +30 210 9273080
Μηχανές Αναζήτησης

Google Rating Explained

Από συστηματικές έρευνες που έχουν γίνει από ειδικούς στις μηχανές αναζήτησης, δημιουργήθηκε ένας τύπος ο οποίος προσπαθεί να προσεγγίσει τον τρόπο με τον οποίο το Google βαθμολογεί τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης με σκοπό να τα εμφανίσει ταξινομημένα. Όπως είναι προφανές ο τύπος:

  • Δεν είναι απόλυτα ακριβής αλλά προσεγγίζει ικανοποιητικά την πραγματικότητα. Το Google χρησιμοποιεί εκατοντάδες παραμέτρους αλλά οι περισσότερο σημαντικές είναι λίγες.
  • Είναι σχετικά απλοποιημένος ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα χωρίς να χάνει την ακρίβειά του.
  • Μπορεί να εφαρμοσθεί με αρκετή επιτυχία και για τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης.

Ο τύπος αυτός λαμβάνει υπόψιν του διάφορες παραμέτρους και είναι ο ακόλουθος.

GoogleScore = (Keyword Usage Score * 0.3) + (Domain Strength * 0.25) + (Inbound Link Score * 0.25) + (User Data * 0.1) + (Content Quality Score * 0.1)

Επεξήγηση παραμέτρων:


1.
Keyword Usage (χρήση λέξεων – κλειδιών):

Αποτελεί τη σημαντικότερη παράμετρο και έχει να κάνει με την ύπαρξη των λέξεων – κλειδιών που χρησιμοποιεί μια αναζήτηση στη σελίδα. Επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους:

1. Λέξη – κλειδί στα title, description & keywords tags (*1).

2. Λέξη – κλειδί στα header tags (<H1>, <H2>, </span>κλπ) (*2).

3. Λέξη – κλειδί στο περιεχόμενο του κειμένου (*2, *3, *5).

4. Λέξη – κλειδί στις εσωτερικές σελίδες του siteπου οδηγούν στην σελίδα (*2).

5. Λέξη – κλειδί στο όνομα του domainή στο URL (*2).


2. Domain Strength (ποιότητα domain)

Παράμετρος που υπολογίζει τη ποιότητα του domain που βρίσκεται η σελίδα. Όσο πιο ποιοτικό (περισσότερες επισκέψεις, καλύτερο περιεχόμενο, κλπ) είναι το domain, τόσο πιο ψηλά θα βρεθεί μια σελίδα του στην αναζήτηση. Επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους:

1. Χρόνος δέσμευσης ονόματος domain.

2. Χρονικό διάστημα που το domain είναι ενεργό.

3. Ποιότητα των εξωτερικών links(links από άλλα sites) που οδηγούν στο domain (*4).

4. Συνάφεια θεματολογίας του domainμε τα domains που έχουν links προς αυτό ή το domain οδηγεί σε αυτά.

5. Ιστορικότητα χρήσης & linksγια το domain (*4).


3. Inbound Link Score (βαθμολογία links προς τη σελίδα)

Η παράμετρος αυτή βαθμολογεί τα εξωτερικά links (links από άλλα sites) που οδηγούν στην σελίδα. Σε γενικές γραμμές όσο περισσότερα τα links τόσο πιο μεγάλο το score της παραμέτρου. Επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους:

1. Ηλικία των διαφόρων links (*4).

2. Ποιότητα των domainsπου έχουν links προς τη σελίδα.

3. Ποσότητα των σελίδων που έχουν links προς τη σελίδα (*4).

4. Εναλλακτικό κείμενο των links (anchor text).

5. Pagerank (ειδική πατεντάρισμενη από το Google βαθμολόγηση) σελίδων που έχουν links προς τη σελίδα.

6. Θεματολογία των σελίδων.


4. User Data (βαθμολογία με βάση τη συμπεριφορά χρηστών)

Η παραμέτρος αυτή βαθμολογεί τη σελίδα με βάση τους χρήστες και τη συμπεριφορά τους. Επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους:

1. Ιστορικότητα CTR (Click Through Ratio) της σελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Όσο περισσότεροι χρήστες επισκέπτονται τη σελίδα μετά από αναζήτηση, τόσο αυτή θεωρείται σημαντικότερη για την αναζήτηση.

2. Χρόνος που οι χρήστες μένουν στη σελίδα.

3. Αναζητήσεις για το URL/domain.

4. Ιστορικότητα χρήσης, επισκέψεων, κλπ που προκύπτουν από 3ες πηγές (toolbars π.χ. Alexa, Google, Yahoo - Google analytics, etc.).

5. Content Quality Score (βαθμολογία ποιότητας σελίδας)

Η παραμέτρος αυτή βαθμολογεί τη σελίδα με βάση την ποιότητα του περιεχομένου της. Επηρεάζεται από τις εξής παραμέτρους:

1. Από τις μηχανές αναζήτησης με ‘καρφωτές’ τιμές. Υπάλληλοι των μηχανών αναζήτησης βαθμολογούν τα διάφορα sites με προκαθορισμένες τιμές.

2. Από διαφόρους συμβεβλημένους Google βαθμολογητές.

3. Από ειδικούς αλγόριθμους της μηχανής που προσπαθούν να καταλάβουν κατά πόσο μια σελίδα είναι εύκολο να διαβαστεί, ποια η ποιότητα του περιεχομένου της, κλπ.



eShopKey
SEO

Με βάση την παραπάνω ανάλυση το eShopKey προσπαθεί να δώσει λύσεις ώστε οι σελίδες ενός καταστήματος να ανεβάσουν την βαθμολογία τους και να εμφανισθούν ψηλότερα στις διάφορες μηχανές αναζήτησης (όπως είναι προφανές υπάρχουν παράμετροι που δεν μπορούν να επηρεαστούν με κανένα τρόπο, π.χ ηλικία του domain). Αυτό γίνεται με την εξής προσέγγιση:

Το module αυτό δίνει τη δυνατότητα για διαχείριση των παρακάτω HTMLtags:

  • Title tag
  • Description tag
  • Keywords tag

για κάθε κατηγορία, προϊόν ή πληροφοριακή σελίδα.

Με μια πρώτη ματιά φαίνεται εξαιρετικά δύσκολη η συμπλήρωση τόσων πολλών tags (είναι πιθανό π.χ. να υπάρχουν εκατοντάδες κατηγορίες και χιλιάδες προϊόντα). Για το σκοπό αυτό το module είναι ‘έξυπνο’ ώστε να μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα χωρίς να απαιτείται να γίνει εισαγωγή σε κάθε διαφορετική σελίδα των διαφόρων tags. Για παράδειγμα:

  • Αν σε κάποια κατηγορία δεν έχουν ορισθεί τα tags γίνεται αναζήτηση στην παραπάνω κατηγορία, κ.ο.κ ώστε να βρεθούν και να συμπληρωθούν συναφή tags.
  • Το ίδιο γίνεται και στις σελίδες των προϊόντων. Αν σε κάποιο προϊόν δεν έχουν ορισθεί τα tags γίνεται αναζήτηση στην κατηγορία που ανήκει. Εξαίρεση αποτελεί το title tag που συμπληρώνεται αυτόματα με τον τίτλο του προϊόντος.
  • Υπάρχει ειδική πρόβλεψη ώστε αν τελικά δεν βρεθούν κάποια tags, αυτά να συμπληρώνονται από κάποια γενικά tags, που έχουν ορισθεί για όλο το κατάστημα.

(*2) Αναδιοργάνωση των σελίδων του καταστήματος (HTML κώδικας)

  • Κάθε τίτλος προϊόντος μπαίνει σε <H1> tag.
  • Οι περιγραφές των προϊόντων μπαίνουν σε <H2> tags.
  • Οι φωτογραφίες των προϊόντων έχουν εναλλακτικό κείμενο (alt tag) το όνομα του προϊόντος.
  • Τα διάφορα links προς τις σελίδες προϊόντων εμπλουτίζονται ώστε να περιέχουν και τον τίτλο του προϊόντος.

(*3) Συνδυασμός module διαχείρισης μεταδεδομένων & δημιουργία ειδικών σελίδων ορατών μόνο στις μηχανές αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν πλούσιο κείμενο με πολλές λέξεις – κλειδιά για να τοποθετήσουν μια σελίδα ψηλά στην κατάταξη για μια αναζήτηση. Δεν είναι όμως σωστό ή εφικτό σελίδες π.χ. κατηγοριών, που σκοπό έχουν την παρουσίαση των προϊόντων, να φορτώνονται με γενικής φύσεως κείμενο γιατί έτσι μπερδεύονται οι πελάτες του καταστήματος. Για το σκοπό αυτό υποστηρίζεται η δημιουργία ειδικών σελίδων περιεχομένου οι οποίες:

  • Είναι προσβάσιμες μόνο στις μηχανές αναζήτησης. Το eShopKey διατηρεί λίστα με τις 200 μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης παγκοσμίως ενώ νέες μηχανές προστίθενται καθημερινά.
  • Σε κάθε κατηγορία προστίθεται το κείμενο των σελίδων αυτών καθώς και linkπρος τη σελίδα που είναι ορατά μόνο από τις μηχανές αναζήτησης. Το κείμενο αυτό δεν εμφανίζεται στους κανονικούς επισκέπτες του καταστήματος.
  • Το ποια σελίδα περιεχομένου θα χρησιμοποιηθεί για κάθε κατηγορία και τι θα περιέχει είναι πλήρως οριζόμενο από το διαχειριστή του καταστήματος.

Με το τρόπο όταν μια μηχανή αναζήτησης επισκέπτεται το κατάστημα, ‘διαβάζει’ πολύ περισσότερη πληροφορία από αυτή που βλέπουν οι κανονικοί χρήστες. Έτσι είναι εξαιρετικά πιθανό να βρει περισσότερες λέξεις – κλειδιά και να θεωρήσει ότι ποιοτικά η σελίδα είναι καλύτερη.

Με το module αυτό (affiliate marketing) είναι δυνατή η δημιουργία και διαχείριση προγράμματος συνεργατών με σκοπό την διαφημιστική προβολή του καταστήματος. Ως συνεργάτες ορίζονται άλλοι δικτυακοί τόποι, οι οποίοι προβάλλουν με τη μορφή διαφημιστικών banners το κατάστημα με αντάλλαγμα ποσοστό κέρδους εξαρτώμενο από το αποτέλεσμα της διαφημιστικής προβολής. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το module στη διεύθυνση http://tips.eshopkey.gr/2007/12/affiliate-marketing.html.

Η χρήση ενός τέτοιου module μπορεί να εκτινάξει την ποσότητα των linksπου υπάρχουν από εξωτερικά sitesπρος το κατάστημα και επομένως να βελτιώσουν δραματικά τη θέση του στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.

(*5) Module λέξεων – κλειδιών (tags / tag clouds – community features)

Με το module αυτό δίνεται η δυνατότητα για δημιουργία και χρήση λέξεων - κλειδιών από τους πελάτες του καταστήματος. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το module στη διεύθυνση http://tips.eshopkey.gr/2008/01/tags-tag-clouds.html.

Η χρήση ενός τέτοιου module για τις ανάγκες SEO βελτιστοποιεί τις λέξεις – κλειδιά που υπάρχουν στο κατάστημα, δημιουργεί ακριβείς συσχετίσεις με τα σωστά προϊόντα ενώ δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια αφού η διαδικασία γίνεται από τους ίδιους τους πελάτες.